Wednesday, February 17, 2010

آغاز

درود به همه ی خوانندگان گرامی
این تارنگار (وبلاگ) با انگیزه ی بررسی قوانین جمهوری اسلامی ایران و چگونگی اجرای آن قوانین در کشور ساخته شده است. ما کار را با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آغاز می کنیم و تک تک اصول آن را بررسی کرده و سپس به موارد دیگر می پردازیم. در مناسبت های گوناگون نیز خبرهای مهم از چگونگی اجرای قانون را نیز بر روی این تارنگار می گزاریم تا زمینه ی بررسی بیشتر فراهم شود و توانسته باشیم گامی در راه افزایش آگاهی شهروندان از قوانین کشورشان و حقوق طبیعی خویش برداشته باشیم.

بینندگان در بیان دیدگاه های خود آزادند، اما دیدگاه هایی که در آن ها به هر شخصی توهین بشود یا در بردارنده ی واژگان زشت باشد، پاک خواهند شد.پ

از شما بینندگان گرامی درخواست داریم که روزانه به این تارنگار سر زده و با بیان دیدگاه های خود ما را در این راه همراهی کنند.س
پیروز و سربلند باشید

2 comments:

  1. سلام خدمت خوانندگان گرامی و مسؤلین سایبت



    اقدامی که این بخش از هموطنانمان آغاز کرده اند کاری شایسته و در خور اهمیت است.

    بخشی از هموطنان ما خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی هستند و راه حل مشکلات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه را فقط از منظر جابجائی قدرت ارزیابی می کنند. بعبارت دیگراین گروه تمام مسائل جامعه ایران را بین عدد صفر و صد ارزیابی کرده و در این میان اصولا" منطقه خاکستری نمی بینند . اگر از این گروه بگذریم و بر این باور باشیم که جابجائی صرف قدرت ، حلال مشکلات جامعهء ما نیست به راه حل دومی می رسیم که از الزامات آن آگاهی افراد به حقوق و وظائف خود و آگاهی میزان انعکاس این حقوق و وظائف در قانون اساسی کشور خواهد بود.

    مبارزه در راه اجرای کامل و بدون تنازل قانون اساسی ، در هر گامش افشای دروغ و خودسری های حاکمیت در رابطه با قانون و حدود وظائف قانونی آنان خواهد بود.

    مسلما" عامل قدرت و نیروهای مسلحی که در اختیار حکومتگران است تا مدتی آنان را درمقابل پیامدهای قانون شکنی ها آنان را حمایت خواهد کرد ولی این کمک ها نمی تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد.

    اگر توجه داشته باشیم که مقامات جمهوری اسلامی کوشش زیادی بخرج می دهند که در میان مسلمانان و مبارزان ضد امپریالیستی ، خود را مشروع و قانونی جلوه دهند، آگاهی مردم ما به حقوق قانونی و حقوق شهروندی خود ،عامل مهمی خواهد بود که مقامات جمهوری اسلامی برای جلوگیر ی از برون افتادن قانون شکنی های آنان از پرده ، تلاش مضاعفی نمایند و اینکار برای مدتی طولانی امکان نخواهد داشت.

    ReplyDelete
  2. با سلام
    راي به براندازي حكومت جمهوري اسلامي در اين برهه تاريخي كار ناسنجيده اي است چرا كه ما هيچ جايگزيني براي آن نداريم. مضافا كه هدف جنبش به قول مهندس موسوي اصلاح است كه قسمتي از آن انتقال قدرت است نه همه آن چيزي كه در انقلاب 57 كاملا ناديده گرفته شده بود

    با تشكر

    ReplyDelete